[share-ebook]Anemia Drugs May Speed Tumor Growth in Some Cancer Patients Anämie Medikamenten können Speed Tumorwachstum in einigen Krebspatienten
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Anemia Drugs May Speed Tumor Growth in Some Cancer PatientsWidely prescribed blood-boosters might stimulate malignant cells, hasten death, study says |
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By Amanda Gardner
HealthDay Reporter |
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SUNDAY, June 1 (HealthDay News) -- Drugs used widely to treat anemia in cancer patients may actually speed progression of the cancer in certain individuals, but researchers report they may found a way to determine who those individuals are. "We may have a test to predict whether a patient is susceptible to having their tumor progress if treated with erythropoietin and, alternatively, we may be able to predict patients it would be safe to treat with erythropoietin," study author Dr. Tony Blau, of the University of Washington in Seattle, said during a Sunday news conference at the American Society of Clinical Oncology annual meeting in Chicago. Recent controversy over erythropoiesis-stimulating agents (ESAs) such as Procrit, Epogen and Aranesp has centered around whether the blood-boosting drugs should be withdrawn from the market because of troubling side effects. In March, a U.S. Food and Drug Administration advisory panel voted to recommend continued use of the drugs for patients on chemotherapy, unless the patient is likely to be cured. They also voted to recommend against the drugs' use in patients with breast or head and neck cancer. Eight clinical trials now suggest these medications actually speed the growth of tumors and shorten the lives of cancer victims. The drugs' manufacturers added a "black box" warning to the medications last November. "There has been lots of controversy over these stimulating agents, and we have an FDA advisory committee to act on this as we speak," said Dr. Julie Gralow, director of breast oncology at the University of Washington and Fred Hutchinson Cancer Center in Seattle and moderator of the Sunday news conference. "The drugs offer benefits in terms of reducing anemia and reducing transfusions, but several large trials in a variety of tumor types suggest that . . . these agents may have some stimulatory effects on tumor cells, faster progression in some cases, and more death in others." Until recently, Blau added, these drugs represented the biggest U.S. federal expenditures for oncology patients. The results of the current study were based on analyses of tumor samples from 101 patients diagnosed with head and neck cancer who had participated in a previous phase III trial of erythropoietin. Scientists measured levels of erythropoietin receptor (EpoR) messenger RNA (mRNA). High levels of EpoR mRNA in patients who had undergone radiation but not surgery tended to signal a worse prognosis. There was a similar effect with Janus Kinase 2 (Jak2), the main intermediary of EpoR signaling, Blau added. "These are preliminary findings, but they're very exciting," Gralow said. "If they hold up, they may mean that we may be able to use ESAs in targeted ways." "These findings must be considered preliminary until confirmed," added Blau. "We believe that the definitive answer to this question lies locked in the filing cabinets of pathologists' offices that contain tumors of patients who participated in already completed phase III studies." That, of course, would be much easier than initiating entirely new studies. A second study found the multiple drugs elderly cancer patients may already be taking could interact significantly with chemotherapy. In particular, patients taking drugs that interfered with protein binding such as Norvasc for high blood pressure, Prilosec for heartburn, and the pain reliever Celebrex were more likely to experience hematologic side effects such as low white blood cell counts. Patients taking drugs that act on a group of enzymes known as cytochrome p450 were more likely to experience effects such as fatigue or diarrhea. Examples of these drugs include the heart medications such as Pacerone and Cordarone. "We found that all drugs patients are taking besides chemotherapy are likely to affect their tolerance to chemotherapy," said study author Dr. Mihaela Popa, of the H. Lee Moffitt Cancer Center in Tampa, Fla. |
Weit vorgeschriebenen Blut-Boostern könnte malignen Zellen stimulieren, Tod beschleunigen, sagt Studie
Von Amanda Gardner
HealthDay Reporter
Sunday, June 1 (HealthDay News) - Drogen in großem Umfang benutzt zur Behandlung von Anämie bei Krebspatienten Mai tatsächlich Geschwindigkeit Fortschreiten der Krebserkrankung bei bestimmten Personen, aber die Forscher berichten können sie einen Weg gefunden, um zu ermitteln, diese Individuen sind.
"Möglicherweise haben wir einen Test, um vorherzusagen, ob ein Patient anfällig für deren Tumor Fortschritt, wenn der Behandlung mit Erythropoetin und, alternativ, können wir vorhersagen, Patienten wäre es sicher behandeln mit Erythropoietin," Studie Autor Dr. Tony Blau, der University of Washington in Seattle, sagte während einer Pressekonferenz Sonntag in der American Society of Clinical Oncology Jahrestreffen in Chicago.
Jüngste Kontroverse über Erythropoese-stimulierenden Substanzen (EUBs) wie Procrit, Epogen und Aranesp hat, ob rund um die Blut-Förderung von Drogen sollten aus dem Verkehr gezogen, weil der beunruhigenden Nebenwirkungen.
Im März, eine US-amerikanische Food and Drug Administration beratenden Gremium stimmte zu empfehlen weiterhin die Verwendung von Medikamenten für Patienten, die Chemotherapie, es sei denn, der Patient ist wahrscheinlich geheilt werden. Sie habe auch zu empfehlen, gegen die Drogen "die Anwendung bei Patienten mit Brust oder Kopf-und Hals-Krebs.
Acht klinische Studien legen nahe, nun diese Medikamente auch tatsächlich beschleunigen das Wachstum von Tumoren und verkürzen das Leben von Krebs Opfer.
Die Drogen "hinzugefügt Hersteller eine" black box "Warnung an die Medikamente im November letzten Jahres.
"Es gab viel Streit um diese Anregung Agenten, und wir haben eine FDA beratenden Ausschusses zu handeln, wie wir diese sprechen", sagte Dr. Julie Gralow, Regisseur von Brust-Onkologie an der Universität von Washington und Fred Hutchinson Cancer Center in Seattle und Moderator des Sonntags Pressekonferenz. "Die Drogen bieten Vorteile im Hinblick auf die Verringerung der Anämie und Verminderung Transfusionen, aber mehrere große Studien in einer Vielzahl von Tumorarten deuten darauf hin, dass... Diese Vertreter können sich einige stimulierende Wirkungen auf Tumorzellen, schneller Progression in einigen Fällen, und mehr Tod andere. "
Bis vor kurzem, Blau hinzugefügt, diese Drogen, bildeten die größte US-Ausgaben für Onkologie-Patienten.
Die Ergebnisse der aktuellen Studie wurden auf der Grundlage von Analysen der Tumor-Proben von 101 diagnostizierten Patienten mit Kopf-und Halsbereich Krebs teilgenommen hatten, in einer früheren Phase-III-Studie von Erythropoetin.
Die Wissenschaftler messen Ebenen der Erythropoetin-Rezeptor (EpoR) messenger-RNA (mRNA).
Ein hohes Maß an EpoR mRNA bei Patienten unterzogen hatte, Strahlung, aber nicht Chirurgie tendenziell zu signalisieren eine schlechtere Prognose. Es war eine ähnliche Wirkung mit Janus-Kinase 2 (Jak2), die wichtigsten Vermittler von EpoR Signaltechnik, Blau hinzugefügt.
"Es handelt sich um vorläufige Ergebnisse, aber sie sind sehr aufregend", sagte Gralow. "Wenn sie halten, sie kann bedeuten, dass wir möglicherweise nutzen zu können EUBs auf gezielte Weise."
"Diese Ergebnisse sind als vorläufig betrachtet werden, bis bestätigt", so Blau. "Wir glauben, dass die endgültige Antwort auf diese Frage liegt in der gesperrt Aktenschränken des Pathologen Büros, die Tumoren von Patienten, an bereits abgeschlossenen Phase-III-Studien." Das ist natürlich wäre viel einfacher, als die Einleitung völlig neue Studien.
Eine zweite Studie ergab, die mehrere Medikamente ältere Krebspatienten möglicherweise bereits unter könnte interagieren mit einer Chemotherapie signifikant.
Insbesondere Patienten, die Medikamente, mit eingemischt Proteinbindung wie Norvasc gegen hohen Blutdruck, Prilosec für Sodbrennen, und die Schmerzmittel Celebrex waren eher Erfahrung hämatologische Nebenwirkungen wie gering der weißen Blutkörperchen zählt.
Bei Patienten, die mit Drogen, die auf eine Gruppe von Enzymen bekannt als Cytochrom P450 wurden eher zu erleben Effekte wie Müdigkeit oder Durchfall. Beispiele für diese Medikamente auch die Herzen Medikamente wie Pacerone und Cordarone.
"Wir haben festgestellt, dass alle Patienten Medikamente einnehmen, neben der Chemotherapie sind wahrscheinlich auf ihre Toleranz gegenüber Chemotherapie," sagte Studie Autor Dr. Mihaela Popa, der H. Lee Moffitt Cancer Center in Tampa, Florida
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